Prednosti i nedostaci vanjskih usluga (outsourcing)

Outsourcing u Hrvatskoj iz dana u dan postaje sve popularniji. Većinom se uzimaju vanjske usluge knjigovodstva, marketinga, HR resursa itd. Vanjsku uslugu možemo koristit iz više razloga i naravno da postoje određene prednosti ali i nedostaci. Da bi došli do tog dijela prvo bi trebalo definirati što outsourcing znači.

Outsourcing možemo definirati kao prepuštanje određenih poslovnih procesa specijaliziranim partnerskim tvrtkama koja imaju mogućnost te poslove obavljati kvalitetnije i jeftinije, uz zadržavanje komunikacije s tvrtkom s kojom su potpisali ugovor o outsourcingu.

To je jedan od načina kako poboljšati efikasnost poslovanja, odnosno prepuštanje manje bitnih unutarnjih aktivnosti vanjskim dobavljačima i fokusiranje na glavne poslovne aktivnosti.

Može se podijeliti u tri glavne skupine

1) Strateški - prepuštanje cijelih funkcija, uz zadržavanje nadzora i kontrole

2) Taktički - prepuštanje jednog dijela poslovnog procesa

3) Ciljani - javlja se kada se kod projektnog posla na tržištu unajmljuju stručnjaci ili specijalizirane organizacije koje moraju odraditi određeni dio posla.

Neke od prednosti vanjskih usluga

Najčešći razlozi za vanjskim uslugama su smanjenje troškova, nedostatak kvalitetnog i stručnog kadra, povećanje konkurentnosti, fokus na osnovnu djelatnost te brža realizacija projekta i podjela rizika.

Najvaća prednost korištenja vanjskih usluga u poslovanju je rasterećenje tvrtke te fokusiranje na osnovnu djelatnost, odnosno na ono što tvrtka najbolje radi.

Tome pridonosi i smanjenje troškova, odnosno plaćanje konkretno onog što je tvrtci zaista potrebno i neophodno. Nema izdvajanja novaca za plaće, bonuse, ulaganja u obrazovanje zaposlenika, održavanje i nabavu potrebne infrastrukture. Nema brige o bolovanju ni godišnjem odmoru. 

Korištenjem vanjskih usluga imate više vremena za upravljanje tvrtkom, orijentirani ste više na posao koji Vam najbolje ide tj. osnovnu djelatnost, jednostavnije i jeftinije pristupanje znanju, novim tehnologijama, tržištima i poslovnim prilikama.

Nedostatci vanjskih usluga

Kao što postoje pozitivne strane vanjskih usluga korištenih u poslovanju, tako postoje i određeni nedostatci, kao što su:

1) Upitna kavliteta vanjskih usluga

2) Potencijalno gubljenje kontrole

3) Ovisnost o dobavljaču

4) Gubljenje uvida u poslovne procese

Da bi bili sigurni u vanjske usluge koje koristite, potrebno je imati povjerenje u same izvođače. Kad smo krenule u cijelu ovu priču oko otvaranje tvrtke i pružanja usluga vanjskih usluga prodajnog predstavnika, odlučile smo da ćemo raditi na povjerenju, posao obavljamo kompetentno i stručno i o svakoj fazi procesa obavještavamo svoje klijente.

Angažirajući nas osim što ćete uštedjeti vrijeme i novac, zajedničkim snagama možemo povećati prodajne rezultate, poraditi na promociji proizvoda i usluga i prevladati razne izazove koji se u prodaji svakodnevno događaju.